Kehityshankkeet

Asiointiin joustavuutta itsepalvelulla

Panostimme viime vuonna sähköisten palveluiden kehittämiseen. Otimme vuosien 2019–2020 vaihteessa käyttöön sähköisen asiointipalvelun. Palvelun avulla asiakkaamme voivat hoitaa jätehuoltoasioitaan joustavasti itselle sopivaan aikaan. Samaan aikaan otimme käyttöön myös chatin, joka palvelee nettisivuillamme arkisin kahdeksasta kuuteentoista. Vuoden lopussa lanseerasimme Puhas-mobiilisovelluksen. Sovelluksesta saa helposti apua kierrätykseen, ja sinne päivittyvät kaikki uutisemme. Lisäksi sieltä voi tehdä peräkärry- ja vaihtolavavarauksia.

Olemme aloittaneet Kontiosuon jätekeskukselle rakennettavan itsepalvelujäteaseman suunnittelun. Asema rakennetaan Kontiosuon jätekeskuksen portin lähelle, ja se on tarkoitus ottaa käyttöön ensi vuoden aikana. Jäteasema tulee palvelemaan laajoilla aukioloajoilla, joten jätekuormia voi tuoda asemalle myös iltaisin ja viikonloppuisin. Näin pystymme tarjoamaan asiakkaillemme yhä parempaa ja joustavampaa palvelua.

Liikennebiokaasun tankkausaseman investointi ulkopuoliselle toimijalle

Teimme viime vuonna teknistaloudellisen selvityksen liikennebiokaasun tankkausaseman sijoittamisesta Joensuuhun. Investoinnissa oli liiat suuret riskit, ja se päätettiin jättää toteuttamatta. Selvitystemme takia löysimme ulkopuolisen investoijan, joka aikoo rakentaa liikennebiokaasuaseman Joensuuhun.