Asiakaspalvelu

Panostimme viime vuonna sähköisten palvelujen kehittämiseen. Sähköisen asiointipalvelun avulla asiakkaamme voivat hoitaa jätehuoltoasioitaan silloin, kun heille parhaiten sopii. Palvelussa on mahdollista muun muassa liittyä jätehuoltoon, muuttaa jäteastian tyhjennysväliä, tarkistaa seuraava jäteastian tyhjennyspäivä, tilata jäteastian lisätyhjennys ja tehdä kompostointi-ilmoitus. Olemme ilolla huomanneet, että puhelun sijasta moni asiakas hyödyntää jo sähköistä asiointia. 

Uutta Puhas-sovellus 

Lanseerasimme marraskuussa Puhas-mobiilisovelluksen. Sovelluksen avulla löytää helposti keskeisimmät tiedot kierrätyksestä ja kierrätyspisteistä, saa jätehuoltoa koskevat uutiset, voi vuokrata peräkärryä ja vaihtolavaa sekä pystyy kirjautumaan sähköiseen asiointipalveluun sekä Chattiin.

Asiakasviestintää monella kanavalla

Tiedotamme asiakkaitamme monin eri tavoin. Kerromme ajankohtaisista asioista nettisivujen lisäksi laskuilla, mediatiedotteilla ja lehti-ilmoituksilla. Hyödynnämme myös sosiaalista mediaa, joten meitä kannattaa seurata Facebookissa ja Instagramissa.

Uusimme nettisivumme viime vuonna saavutettavuusdirektiivin mukaisiksi. Teimme samalla niiden rakenteesta selkeämmät ja nykyaikaisemmat. Kannattaa käydä tutustumassa ja vinkata, jos jotain oleellista tietoa puuttuu.

Sähköisen asioinnin suosio kasvaa

Vuoden aikana asiakaspalvelumme sai yhteydenottoja melkein 28 000 kappaletta. Puhelin oli ylivoimaisesti suosituin yhteydenottotapa ja toisena oli sähköposti. Otimme sähköisen asioinnin käyttöön noin vuosi sitten, ja sen osuus on kasvanut kuukausi kuukaudelta. Asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä, kun pystyvät asioimaan joustavasti monella eri tapaa.    

Kehitämme palautteilla toimintaamme

Saimme asiakaspalautteita 364 kappaletta. Palautteiden yleisimmät syyt koskivat jäteastioiden tyhjennyksiä, aluekeräyspisteiden siisteyttä ja lukittujen aluekeräyspisteiden avaimia. Palautteet ovat meille hyvin tärkeitä, käsittelemme ne aina ja kehitämme niillä toimintaamme.

Asiakaspalautteet aiheittain

 

Asiakas- ja neuvontapalvelu

11 %

Jätekeskus ja jäteasemat

7 %

Jätteiden keräys ja kuljetus

36 %

Maksut / laskutus

8 %

Palveluverkosto (mm. eko- ja aluekeräyspisteet, vaaralliset jätteet)

21 %

Muu asia

17 %